Sunday 29 January 2012

Holiday with Intan at Sungai Petani

ASSALAMUALAIKUM,
halo halo halo.. hehe, long time not update this blog.. okay, arini nak share kat korang sume tentang percutian aku kat Sg. Petani, Kedah.. aritu aku ikut kawan aku balik rumah die.. kat SP 2 la.. mulanya kami bertiga, tapi sorang lagi kawan aku 2 her father not allow her to follow us.. sebab takot anak die 2 x stady.. yeke? ape-ape jela.. aku pegi rumah die pon sebab ada gap seminggu.. xde paper.. so, da xnak boring.. aku ikut la die balik kg.. so kami balik naik bas dari U ke Alor Setar.. then naik bas g SP.. parak gak la punggung aku naik bas benti-benti.. hahaha... first time kot naik bas benti-benti.. selalunya aku naik bas express je lau nak balik Bentong.. wehee, anyway.. aku duduk kat situ dalam 5 hari.. so aku akan gunakan and manfaatkan betul-betul peluang 2.. hehe.. sementara aku nak tunggu bas nak g SP, kitorang makan la dulu kat MARRY BROWN.. hehe
marrybrown kat perhentian bas Shahab
hehehe

okay, nie plak gambar aku dalam bas.. saje je nak mengada-ngada.. haha

1ST DAY:-
sesudah sampai SP, ayah kawan aku jemput kami.. sampailah aku di teratak kawan aku yang cantik.. hehe, petang tu pulak kawan aku bawak aku pegi sawah padi, almaklumlah aku x pernah pegi sawah.. dapat pegang pon jadi lahhh.. haha

muka sangat teruja, hahaha


nak balik dah, sedih.. waaaa
2ND DAY:-
second day pulak, kawan aku bawak pegi jalan-jalan kat seluruh SP die lah, hehe.. besar jugak SP nie, xmacam Bentong yang agak kecil.. nama pon Majlis Perbandaran, so all facilities complete there.. including a KTM : keterapi tanah melayu.. aku berpeluang tengok keretapi walaupon dari jaoh, hehe.. sengal kan..




lepas 2 kami pergi karaoke kat CS: centre square


hehe, sory amik gambar macam nie, hahaha
nak beli aiskrim, hehe
3RD DAY:-
hari ketiga pula, kami bercadang nak pergi picnik kat Pantai Merdeka.. kami da siapkan bekalan makanan dah untuk bawa ke sana, unfortunately, its raining! sakit hati je, da 2.. ape lagi kami pon sambung la tido balik.. hahaa, punyala xde kerja.. huhu

4TH DAY:-
okay, hari keempat pulak kami pergi library sebab nak stady, hahaha.. baru nak ingat stady kan.. terok betul lah.. hahahahaha.. nie la muka-muka yang baik nak stady.. kami stady Sains Sosial..




nie bukan baca stady, nie da rewang tempat lain dah.. hahahaha
nie pulak, dah habis stady kami pegi makan sizzling kat Tesco
errmm, yummy
5TH DAY:-
hari kelima, kami pergi Pantai Merdeka.. xkira, hujan ke x kami nak pergi jugak.. sepanjang perjalanan nak ke Pantai Merdeka, kami melalui jalan kampung and jalan yang agak menyeramkan sebab ramai orang cakap jalan 2 pernah had an excident.. so, faham-faham jela.. hehe, perasaan aku sungguh teruja apabila sampai kat Pantai Merdeka 2.. entah la, mayby disebabkan kawan aku yang sorang 2 puji setinggi langit tempat die.. 2 yang aku teruja sangat..

this is Pantai Merdeka :)







tadaa, hehe.. so this is my little story about my holiday in SP.. it will be memoriable moment for me sebab dapat pergi tempat orang..
















2 comments:

  1. ehhhh...name kitew laaaaaaa...owwwhhhh....upa2nya dia update psal kmpung kitewww....hmmm...

    ReplyDelete
  2. hahahahaha... yelaa.. kite rasa best je pegi jalan2 tempat awak.. huhu

    ReplyDelete